Dag 4

Okej, dag fyra... Har varit i skolan hela dagen nästan. Vi gick igenom deras fashion shoot som de gjorde
förra och förrförra veckan. De hade gjort både i studio och on location och flatlays
(när man lägger kläderna på golvet/ljusbord/plan yta och fotar). Så det gick vi igenom och sa vad vi tyckte
och tänkte och de berättade hur de tyckte att det hade gått. Sen så vid lunch var jag fri att gå.
Men jag stannade kvar och Marco, fotoläraren, kollade på min portfolio som jag hade med mig... Och han gilla den!
Och tyckte att jag var duktig :3 hihihi!!! Sen så satt jag och snackade med några av de svenska eleverna som
går på skolan och så pratade vi brett om lite svenska fotografer, allmänt fotonörd snack :D
Sen skull ejag egentligen dra och käka på Ellis, ett cafe 20 meter från skolan som många går och käkar hos.

Ellis :D


De har inte matbespisning som vi har i sverige. Men jag stannade i en av skolans svarta studios där Ida
och en annan kille höll på att testa ljuset till morgondagens plåtning. Vi ska fota nude i två veckor nu.
Jag ska fota onsdag förmiddag nästa vecka :) Ska bli riktigt kul faktiskt, jag vet inte hur modellen ser
ut än bara, får se imorgon :) Sen s
tog jag och Nisse bussen in till stan och jag gick och köpte lite frukt, vatten och kitkat <3 sen gick jag hem
och kollade klart på en film, gick ner till starbucks och läste lite och nu har jag precis tagit en dusch och ska
sova. Imorgon blir det att assistera till 3 stycken olika nude plåtningar. Slänger in lite bilder på skolans
studios och paradisskåpet ;D ursäkta kvalitén, bara mobilen...

En av de svarta studiosarna
En del av den vita studion, helt enorm!  De ska få vita "böjar" vid kanterna så att det böir som en fond :D
en annan del av den via studion.
Paradisrummet :3 <3
South Seas :D min blivand skola kanske? ;)

Kommentarer
Postat av: Julle

Låter som att du har det fantastiskt! Blev helt orolig när jag läste om jordskalvet idag. Men du är väl i norr, där det inte varit något, eller hur? Hoppas du är i säkerhet, att du njuter av varje sekund och att du kommer hem huvudet högre än oss andra dödliga!

2011-02-23 @ 18:05:13
Postat av: Josse

Här är helt underbart, värmen är det jag längtat mest efter. Satt ute på en uteservering i 2 timmar på lunchen idag :D

Nej då, jag är i säkerhet, kände inte av något alls av jordskalvet :)

Jag njuter hela tiden, och tänker vara löjligt lång när jag kommer hem (bokstavligt talat);D Känner redan att den här resan har gett så otroligt mycket :)

2011-02-24 @ 07:07:57
URL: http://jossesresekalender.blogg.se/
Postat av: Micke

Nämen detta verkar ju helt fantastiskt bra.

Så roligt!

Skönt att du inte drabbats av skalvet. (Trist att andra drabbats...)

Fota gärna fler av miljöerna/studiolösningar på skolan. Man vet ju aldrig...



Ha det bäst.

2011-02-24 @ 17:30:01
Postat av: Josse

SV Micke: Här e jättefint verkligen :) Jag ska fota mer nästa vecka när jag ska fota onsdag morgon, tar nog med kameran på måndag också :)



Gör sverige lite varmare tills jag kommer hem ;D

2011-02-25 @ 07:23:53
URL: http://jossesresekalender.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0