Första dagen i skolan

Lyckad morgon… Hade ställt om alarmet till nya zeelänsk tid, men inte f*n ringde den för det. Så jag vaknade när Alva ringde mig och hon stog utanför. Slängde på mig kläder, satte upp håret la ner frukosten i väskan och skulle ta nyckeln. Den som jag la på skrivbordet innan jag gick och la mig igår. Just den där med en grön plastbit som det står 9B på, med en svart tag som man måsta använda för att kunna åka med hissen. Precis den! Låg inte på skrivbordet… Ahopp! Så jag fick vända upp och ner på hela rummet, vilket tog ca 25 minuter, så vi missade bussen. Jag hittade inte nyckeln och låste dörren (man behöver bara trycka in en plupp i handtaget på insidan av dörren för att låsa, sen stänga efter sig J ) Så gick jag ner till receptionen, kände mig lagom dum som andra dagen där kommer ner och ”Hi, ehh… i lost my key, can i gett a new on?” aja, det fick jag, för 20 NZD, (ca 100:-) Och ut till Alva som satt och väntade utanför. Hon hade messat Marco, fotoläraren, och det va lugnt att vi kom för sent. Iväg till stationen, köpte busskort, åkte till skolan, fick en rundvisning och sen behövde jag inte vara där mer, så jag käkade lunch med de två andra tjejerna från John bauer gymnasiet i ystad som också är här. Eller det va nog snarare att jag tvingade med dom för att ha sällskap, hehe. Sen tog jag bussen in till stan igen och gick uppför Queens road, slänger upp en bild i slutet. Var inne en snabb runda på Cotton on, en sjukt härlig butik, och kom ut med en maxilång svart kjol, en tunn, tunn blå/vit randig skjorta och en långärmad, lång grå kofta *happy face*!

Sen, och förlåt mamma, råkade jag gå in på en skoaffär upp på någon gränd och kom ut lite fattigare. Men dock ett par skor rikare :D *even more happy face* slänger upp bild i slutet också ;D

Så nu sitter jag på rummet och har tryckt i mig lite ananas och ska ta och byta kläder och sen gå ner på starbucks med en bok och försöka hålla mig vaken till ikväll. Det har duggregnat nu sen ca kl 12 nånting här, men det är rätt skönt och svalkande.

 

*försöker ladda upp bilderna* Den fuckar sig och mitt internet tar slut snart, skriver snart igen, ska bara springa ner och köpa en timme till.

 


Kommentarer
Postat av: Emma

Hoppas det löser sig med bilderna! Vill se ^^.

2011-02-21 @ 12:44:27
URL: http://emmacb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0