Krig!

 

Jag hann inte blogga igår, eller tja, jag orkade inte, haha. Så ni får inlägget nu istället :)

Okej, dagen blev inte som jag trodde, men helt klart värd! Så när hajgrejen sket sig så tog jag kameran över axeln och drog ut på stan för att fota allt möjligt. Så messa Nisse och vi skulle möta upp några andra svenskar från skolan och chilla. Så mötte vi upp dom och drog bort till Mayesr park där det var någon art festival så vi satt där och tog det lugnt och lyssnade på lite olika uppträdande. Under tiden så sprang det runt små barn i papprustningar och de höll på att bygga upp en borg i papp. Vi brydde oss inte mer och fortsatte kolla på de väldigt olika underliga uppträdandena. Efter ett tag så var en hel borg uppbyggd av papp och det började samlas folk. Det visade sig att det var ”boxwars” som var igång!

Nisse, fullt normal, jag lovar

Mayers park

 

Nu ska jag förklara Boxwars för er som inte riktigt fattar, vi konstaterade att något liknande aldrig, aldrig någonsin i våra vildaste drömmar skulle tillåtas i Sverige! I alla fall så är det så att barn, ungdomar, vuxna gör rustningar i papp och tar på sig dessa. Sedan får de slås i omgångar innanför den här borgen då, småknattarna för sig, undomar för sig och vuxna för sig. Sedan tas det fram vinare ur varje grupp. Och sen i slutet får de alla slås mot en stor pappersdrake! Det vill säga en stackars kille som fått ta på sig den här drakdräkten i papp och blir helt bombad med blodtörstiga riddare som outtröttligt vill rädda prinsessan! Slänger upp lite bilder så ungarna och de andra också, galet. Försök föreställa er att detta skulle arrangeras i Sverige… VILKA LÖPSEDLAR!!! Aftonbladet och expressen skulle tjäna multum på lösnr haha! För övrigt jävligt chill häng med Nisse, Daniel och Viktor idag, sen köpte jag mig två cookies från ”Mrs higgins” – oven fresh cookies! Sjukt goda faktiskt, verkligen ungsfärska också! De var varma när jag fick dom och var sådär perfekt sega i mitten och smälta chokladbitar i, mums <3

BOXWARS!! Blodigt allvar

Blir nog nån till sån ikväll <3

Kör en bildbomb med övriga bilder från dagen sen, så blir ni nog glada!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0