Måndag, ny vecka, nya möjligheter!

God morgon gott folk! Nu är det snart kväll här och jag funderar på om jag pallar käka nått ikväll eller inte. Det var snack igår om att käka thaimat med några från igår och en tjej som också var med igår som varit här i 5 månader och åker hem imorgon… Får se helt enkelt. Idag så var det upp som vanligt och sen iväg till skolan, blev en toas med skinka, ost och annanas och varm choklad till frukost på muffin break, mums!

Isolerade mig med musik i hörlurarna hela vägen till skolan och väl där fanns det inget för mig att göra så jag gick runt och chillade lite och kolla vad de andra gjorde på varsitt håll. Sen berättade Marco, fotoläraren, att de skulle på en lite field trip till nått shoppingcenter och analysera bilder hela imorgon och det fanns nog inte plats i någon av bilarna för mig så jag fick ledigt imorgon. Så nu är det planerat att jag ska ut till one tree hill och kolla, ska bli kul och det nu faktiskt blir av. När jag väl planerar saker på det här sättet har det en tendens att inte bli av… Nu väntar jag bara på att mamma ska få tummen ur och kolla mitt saldo, haha, kanske blir andra planer imorgon annars, hihi!

Fick ett jättefint sms från bästa vännen och fick hemlängtan som f*n! Men det gick över lite, lite, liiiite när jag gick ner i studion. Men bara lite! En vecka kvar sen är jag hemma i lilla, tråkiga, kalla landet lagom igen. Det är lite splittade känslor där. Jag hade mer än gärna stannat här nere, för vädret är underbart, människorna är otroligt trevliga och har redan fått helt okej kontakt med en hel del personer. Men hemma väntar de vanliga kompisarna som jag saknar så, men också det kalla tråkiga vädret och de vanliga rutinerna. Men men! Lär ju antagligen komma tillbaka i vilket fall som helst.

Slänger upp lite bättre bilder på skolan på Mickes förfrågan!

Vita studion

Diverse rekvesita

En av de fyra svarta studiosarna

Svart studio nr 2, den enda som är heeelt svart

Resten av de svarta studiosarna

Make-up hörnan

Köket och lunchrummet/mötesrum/slapperum

Jag kännde ett visst ansvar att bjuda på en aningen mer underhållande bild för er som inte är så mycket fotonördar som mig.

Utanför skolan

Hade lagom tråkigt och ville leka med bländaren, jag älskar 2,8/f <3

 

Jag nämnde det va att vi har palmer utanför skolan va? ;)

Palmer!!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0