Nyckel miss, högst underhållande, läs!

Sista dagen… Jag vill inte åka hem! Inte nånstans! Jag vill stanna här, i det varma sommarregnet utan att frysa. Jag vill stanna på uteserveringen i den varma brisen och njuta av solen. Jag vill bada.

Jaja, jag lär åka tillbaka till det här underbara landet någon gång i framtiden iaf.

 

Nu har jag packar klart, nästan, fått igen resväskan (!), gjort det segerdans, kommit på att jag måste öppna den igen… haha!

 

Igår var trevligt iaf, det blev en spontan utgång med trevligt folk. Först var vi på samma ställe som förra helgen och snackade, beställde in tekannor (med drinkar i, hur charmiga som helst) Sen skulle vi vidare och vi åkte upp till keyroad (stavningen där någon?) och hittade ingenstans som föll herrarn i smaken så vi hamnade längst ner på gatan i nån stor, tråkig, gammal pub och tappade bort en del av sällskapet. Som sedan återfanns när vi insåg att dom gått igenom sidodörren. Sen gick vi vidare och stannade för matstop, gick vidare ner till Queen street och fick konstaterat att större delen av umgänget ville hem, så det blev ett till depostop på burger king och sen tog de en taxi hem. Det var lite trist att behöva säga hej då, 2 av dem har jag ingen aning om när jag får träffa igen… Sen gick jag de drygt 200 m hem, nära och bra, och varvade ner med lite musik och pratade med lite folk hemma i Sverige.

 

Vaknade runt kl 10 när jag insett att jag glömt sätta igång väckarklockan… Börjar fixa mig och sen ut på stan för att införskaffa:

 

1.       Red Bull till Stokki

2.       Souvenir/födelsedagspresent till Lina

3.       Present till världens bästa mentor (Petra)

4.       Snowballs till pappa, och en påse till mig att ha under flygresan.

5.       Fashion tejp!

 

När väld et var inhandlat så var det tillbaka till rummet och börja packa. Och det gick! Efter några om och men så. Sen skulle jag unna mig en dusch och klär mig smakfullt i handduk och slänger ner schampo, balsam och tvål i en påse och tar nyckeln från fönsterkarmen, låser dörren och stänger. Sen kom jag på att jag skulle ha något i rummet som jag glömt och vänder mig om för att öppna. Självklart är där låst, jag låste ju precis, så jag tar nyckeln, som jag har i handen och ska låsa upp. Men det är inte nyckeln jag har i handen, utan en minimaskara… Jag hade alltså tagit maskaran istället för nyckeln i fönsterkarmen och inte märkt något. Så nu står jag där, i handduk, men en påse med schampo i och en minimaskara i handen och har låst mig själv ute… STABILT!! Jag börjar skratta åt mig själv och finner det hela rätt komiskt och ser mig själv i huvudet ta hissen ner, gå fram till receptionen och be dom gå upp och öppna för mig… Nej, det tänker jag inte göra! Så jag börjar knacka på på rummen bredvid. 9C, nej… 9D nej… 9E nej… shit vad ska jag göra?! Knackar till slut på 9F också och en lång mörk kille öppnar och ser en aning förvånad ut (klart, en liten tjej iklädd handduk knackar på… ><” ) Och jag förklarar mig och ber honom ta hissen ner och hämta någon som kan öppna till mig. Han skrattade lite och sa att han bara skulle ta sin nyckel och sen skulle han ner och hämta någon. WIN!  Efter ett tag kommer de tillbaka och jag kommer äntligen in i mitt rum, tar NYCKELN! Och sen går jag och duschar… Dagens händelse, lätt. Nu ska jag gå och fixa något att käka, överväger att bjuda killen på en kopp kaffe som tack, men han e nog inte kvar på rummet…

Fejkad glädje över att åka hem...

Uppdaterar senare!


Kommentarer
Postat av: M I K A E L A

HAHAHAHAHAHA! bra jobbat ;)

2011-03-05 @ 10:05:44
URL: http://mikaelabjarve.blogg.se/
Postat av: tina tran

HAHAH! Jag kan se det framför mig :P Josefin i handduk som springer runt och knackar på folks dörrar xD

2011-03-05 @ 14:28:12
URL: http://tinatran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0